Давидюк Ольга Миколаївна, директор школи

ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА УЧАСНИКА КОНКУРСУ
«УЧИТЕЛЬ РОКУ – 2014»

/Files/images/IMG_95.jpg

________ Давидюк_____________

(Прізвище)

___________Ольга__ ___________

(Ім’я)

_________Миколаївна__________

(По-батькові)

І. Загальні відомості
Громадянство України Громадянка України
Населений пункт м. Зимогір’я
Дата народження (день, місяць, рік) 17 лютого 1968 рік
Місце народження Луганська область, Слов’яносербський район, м. Зимогір’я
Адреса особистого сайту, блогу та ін., де можна познайомитись з учасником та опублікованими матеріалами (якщо є) http://www.zymohiria-school1.edukit.lg.ua/
Адреса шкільного сайту в Інтернеті (якщо є) http://www.zymohiria-school1.edukit.lg.ua/
ІІ. Робота
Місце роботи (найменування освітнього закладу відповідно до статуту) Зимогір’ївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Слов’яносербської районної ради Луганської області
Посада Директор школи
Предмети, які викладає Художня культура, естетика, початкові класи
Класне керівництво (у даний час, у якому класі) -
Загальний педагогічний та трудовий стаж (повних років на момент заповнення картки) 26 років
Кваліфікаційна категорія Вища, вчитель-методист
Відомості про досягнення учнів -
Відомості про друк у педагогічній пресі 2008 рік – Збірка ЛОІППО «Кроки до освіти майбутнього. Досвід інноваційної діяльності навчальних закладів середньої освіти Луганської області», частина ІІ. 2013 рік – Розробка психолого-педагогічного семінару «Інноваційні технології в освітньому процесі» - ВГ «Основа» «Педагогічна майстерня». 2013 рік – Разработка семинара-тренинга «Внедрение инновационных технологий в учебный процес» ИГ «Основа», «Педагогическая мастерская. Все для учителя»
Почесні звання та нагороди (найменування та дата отримання) Почесна грамота Управління освіти та науки Луганської обласної державної адміністрації, 2007 рік Почесна грамота Міністерства освіти та науки України, 2011 рік
Місця та строки роботи за останні 10 років Зимогір’ївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Слов’яносербської районної ради Луганської області
Викладацька діяльність за сумісництвом (місце роботи та посада)
ІІІ. Освіта
Найменування та рік закінчення професійної освіти Донецьке педагогічне училище – 1987 рік Луганський державний педагогічний університет імені Тараса Шевченка – 2002 рік
Спеціальність, кваліфікація за дипломом «Початкове навчання», вчитель початкових класів
Додаткова професійна освіта за останні три роки (найменування освітніх програм, курсів, стажування і т.п., місця та строки їх отримання) 2009 рік – проект професійного розвитку «Сучасний урок художньої культури в школі» 2010 рік – проект професійного розвитку «Андрогогічні засади розвитку професійної компетентності педагогічних працівників» 2010 рік – курси підвищення кваліфікації для керівників шкіл, ЛОІППО 2011 рік – курси підвищення кваліфікації для вчителів художньої культури і музичного мистецтва, ЛОІППО
Знання іноземної мови (указати рівень володіння) Володіння на середньому рівні, переклад зі словником
Вчений ступінь -
Назва дисертаційної роботи (робіт) -
Основні публікації (у т.ч. брошури, книги) -
IV. Громадська діяльність
Участь у роботі громадських організацій (найменування, напрям діяльності, дата вступу) Депутат Зимогір’ївської міської ради, суспільна діяльність в органах місцевого самоврядування
Участь у діяльності управлінської (шкільної) ради -
Участь в реалізації районних, обласних, державних проектах (указати статус участі) Державний проект Українського фонду соціальних інвестицій «Покращення умов якості освіти», 2009-2010 рр., голова АпВ, керівна і контролююча роль. Національний проект «Відкритий світ», ІІ етап
V. Дозвілля
Хобі Колекціоную ляльки в народних обрядових костюмах, міні статуетки, інколи пишу вірші, займаюсь вивченням мистецької спадщини народів світу
Спортивні захоплення та досягнення -
Сценічні таланти Маю здібності декламування
VІ. Контакти
Робоча адреса з поштовим індексом 93740, Луганська область, Слов’яносербський район, м.Зимогір’я, вул.Садова, буд.26а
Домашня адреса з індексом 93741, Луганська область, Слов’яносербський район, м.Зимогір’я, вул.Совєтов, буд.4, кв.3
Робочий телефон з міжміським кодом (06473)9-79-93
Домашній телефон з міжміським кодом (06473)9-92-90
Мобільний телефон 0506213509
Факс з міжміським кодом (06473)9-79-93
Робоча електронна пошта zim-zosh1@mail.ru
Особиста електронна пошта Olga-shkola1@mail.ru
VІІ. Документи
Паспорт(серія, №, ким і коли виданий) ЕК№905762, виданий Слов ’яносербським РВ УМВС України в Луганській області 03 липня 1998 року
ІПН (індивідуальний податковий номер) 2488407948
VІІІ. Професійні цінності
Професійне кредо учасника Служити людям і справі, заряджати всіх і кожного своєю енергією.
Чим приваблює робота в школі Любов до дітей, можливість спілкування, постійного розвитку і самовдосконалення, прояв творчості, відчуття власної потреби для інших.
У чому, на думку учасника, складається місія переможця конкурсу «Учитель року» Показати значущість професії вчителя, впро-ваджувати досвід педагогічної діяльності, показати фахову майстерність і навчити інших, брати участь у реалізації і впровадженні інноваційних процесів в освіті.
ІХ. Додатки
Добірка кольорових фотографій: - Портрет 9 х 13 см; - Жанрова (з уроку, позакласного заходу, педагогічної наради та ін.) - Додаткові жанрові фотографії (не більше 5) /Files/images/P1010222.JPG
Педагогічна рада з питань атестації навчального закладу /Files/images/P1010107.JPG
Засідання творчої групи вчителів-еспериментаторів /Files/images/P1012202.JPG
Психолого-педагогічний семінар-тренінг для заступників директорів з НВР
/Files/images/P1010111.JPG
Засідання шкільної aтестаційної комісії
Цікаві відомості про учасника не розкриті попередніми розділами картки (не більше 500 слів) Учасник обласної творчої групи вчителів-екс-периментаторів у рамках Всеукраїнського екс-перименту з художньо-естетичної освіти та виховання учнів ЗНЗ, з 2005 року займаюсь експериментальною роботою з вищезазначено-го питання, беру участь в апробації підручни-ків, у розробці нових форм і методів проведен-ня уроків художньої культури, презентую власний досвід на сторінках фахових журналів ВГ «Основа» та «Шкільний світ».
Авторські статті та розробки учасника, які б він хотів опублікувати в засобах масової інформації -

УПРАВЛІНСЬКИЙ СУПРОВІД

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

(із досвіду роботи ДАВИДЮК ОЛЬГИ МИКОЛАЇВНИ,

директора Зимогір’ївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.)

Мета інноваційної управлінської діяльності полягає у визначенні головних перспективних напрямів розвитку школи, накопиченні ресурсів та інноваційного потенціалу, розробці та впровадженні нового змісту й форм освітнього процесу, створенні умов для розвитку нового педагогічного мислення.

Управлінська діяльність директора - один із головних аспектів організації навчально – виховного процесу. Чітке, конкретне, цілеспрямоване планування є важливою умовою успішної діяльності школи і створює умови для плідної роботи педагогів та учнів.

Сьогодні засвоєння та відтворення знань учнів уже не відповідає потребам суспільства, тому перед нами виникла проблема переорієнтації навчального процесу і впровадження інноваційних технологій. Головним стратегічним напрямом розвитку школи стало створення такого освітнього простору, який давав би можливість учасникам навчально – виховного процесу розвиватися та самореалізовуватися.

Зусилля менеджменту сьогодні спрямовані на те, щоб об’єднати колектив навколо головної мети, керувати не людьми, а процесами змін, утверджувати толерантність до тих, хто має інші думки і погляди. Таким чином, директор повинен виконувати функцію ініціатора змін. Головне – зробити навчально–виховний процес максимально ефективним, зібрати в педагогічному колективі команду професіоналів, які володіють новими технологіями навчання, виховання та менеджменту освіти, які підтримують інноваційний процес і здатні взяти участь у творчій діяльності, надавати їм підтримку та реально стимулювати.

Досвід без практики неможливий. Лише педагогічна практика як специфічна діяльність, у процесі якої вчитель взаємодіє з унікальним суб’єктом – учнем – і опосередковано впливає на формування його особистості, удосконалюючи власні способи впливу, дає можливість реалізувати задумане.

В основу діяльності нашої школи, яка є експериментальним закладом Всеукраїнського рівня з художньо-естетичної освіти та виховання учнів, покладено ідею всебічного розвитку дитини, соціокультурного виховання, розвитку творчої обдарованості, ідею формування соціальної, комунікативної,

інформаційної, естетичної компетенцій учнів. Для раціонального та успішного рішення вищезазначених завдань розроблено програму дослідно-експериментальної роботи, реалізація завдань якої викликала необхідність впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання.

Отже, якими управлінськими рішеннями, якими засобами і за яких умов можна досягти поставлених цілей і отримати необхідні результати, які основні напрями управлінської діяльності потрібно відзначити?

Управлінська діяльність щодо організації дослідно-експериментальної роботи передбачає складання плану роботи, організацію роботи щодо його виконання, контроль і ефективне керівництво, організацію спільної діяльності учасників процесу на всіх рівнях і спрямованість її на досягнення мети.

Планування передбачає перспективне прогнозування, визначення мети і завдань, створення умов для поетапної і цілеспрямованої організації праці педагогів та учнів. Від того, наскільки правильно спланована робота, залежить її результативність.

При управлінні інноваційними процесами головне місце відводиться контролю за результатами. Його призначення та завдання: констатація, експертна аналітична оцінка досягнутих результатів і відповідні висновки для проведення роботи з коригування процесу освітньої діяльності; оцінка діяльності всіх учасників інноваційного процесу, конкретних результатів і відповідні висновки для корекції діяльності колективу; моніторинг управління інноваціями згідно з програмою дослідно-експериментальної роботи та відповідні висновки щодо результативності управлінських впливів; формування каналів прямого і зворотнього зв’язку для інформування й стимулювання учасників інноваційного процесу.

Інновації – основа розвитку школи… Впровадження тих чи інших інновацій ініціюється не тільки директором чи вчителями, а й батьками і учнями (наприклад, враховується їхня думка у виборі навчальних предметів, спецкурсів, факультативів, в організації мережі гуртків, студій).

Ефективна управлінська діяльність, високий кадровий потенціал, творча атмосфера в колективі, сучасні освітні потреби батьків та учнів спонукали педагогічний колектив до пошуку нової освітньої моделі, яка б стала для кожної дитини центром, де вона мала б змогу самореалізуватись, знайти себе в улюбленій справі, набути життєвих компетентностей. У процесі експериментальної роботи така освітня модель була створена, традиційне освітнє середовище змінилося на інноваційні модулі:

- Впровадження викладання інтегрованих предметів «Мистецтво» (1-8 класи), «Художня культура» (9-11 класи) та «Естетика» (11 клас) (інваріантна складова навчального плану); спецкурсів та факультативів художньо-естетичного спрямування (варіативна складова навчального плану).

- Апробація нових державних програм та підручників, педагогічних програмних засобів (мультимедійних посібників, педагогічних кейсів).

- Вивчення інноваційних педагогічних технологій, перспективного педагогічного досвіду та впровадження їх елементів у навчально-виховний процес.

- Створення навчально-методичного комплексу «Кабінет художньої культури та мистецтва» з відповідною матеріальною базою та оснащенням.

- Створення школи як відкритої системи в інформаційному середовищі (звіти перед громадськістю, виступи в пресі тощо).

- Впровадження проектної діяльності у виховний процес: загальношкільний проект художньо-естетичної освіти та виховання «Краса і гармонія», спільний дослідницький проект учителя та учня «Шкільна академія наук», проект художньо-творчого розвитку особистості дитини «Шкільна академія мистецтв».

ПРОЕКТ «Краса і гармонія» має на меті формування в учнів особово-ціннісного відношення до мистецтва, розвиток загальних і спеціальних здібностей, художньо-образного мислення, стимулювання творчого потенціалу особистості учня, виховання потреби в художньо-мистецькій самореалізації і духовному самовдосконаленні. Основними завданнями проекту є особистісний художньо-естетичний розвиток учнів, формування в них світоглядних орієнтацій і компетенцій, виховання потреби творчої самореалізації та духовного самовдосконалення. Проект покликаний збагатити емоційно-естетичний досвід учнів, сформувати культуру почуттів і особистісно-позитивне ставлення до мистецьких цінностей, розвинути здатність аналізувати, аргументувати, доводити власну думку, виховувати культуру спілкування, ціннісні орієнтації особистості, художні інтереси, смаки і потреби. Перспективні аспекти проекту: 1) формування ключових компетентностей (загальний рівень ерудиції, наявність естетичних смаків і поглядів, уміння відчувати і відтворювати прекрасне у повсякденному житті, уміння власноруч примножувати культурно-мистецьке надбання народу, опанування художньо-практичними уміннями і навичками); 2) засвоєння культурної спадщини (адекватне сприйняття культурних надбань, творів мистецтва та досягнень науки, розуміння «мови» мистецтва, уміння відрізняти істинно мистецькі твори від сурогатів і підробок, усвідомлення себе як полі культурної особистості)

ПРОЕКТ «Шкільна академія наук» залучає учнів 7-11 класів до навчально-дослідної діяльності, знайомить їх з методами та прийомами простих досліджень, прищеплює любов до роботи з науковою літературою, надає можливість оволодівати позапрограмним матеріалом виховуючи активну життєву позицію, збагачуючи свій власний досвід. Основними завданнями Шкільної академії наук є забезпечення належної загальноорганізованої підготовки учнів, що виявляють інтерес до наукової діяльності; створення належних умов для роботи учнів, виховання їх цілеспрямованості та свідомого ставлення до розумової праці; залучення дітей до зацікавленої участі в науково-дослідній роботі в межах проблематики одного з відділень шкільного наукового товариства (фізико-математичного, хіміко-біологічного, історико-географічного, техніко-технологічного або відділення мистецтвознавства та філології).

ПРОЕКТ «Шкільна академія мистецтв» - це центр розвитку обдарованих і талановитих учнів, метою якого є розвиток і формування комплексу художньо-естетичних компетентностей, якостей творчої особистості, збагачення художньо-естетичного досвіду, формування світоглядних уявлень та ціннісних художніх орієнтацій, виховання художніх інтересів, смаків, морально-естетичних ідеалів, потреб у художньо-творчій самореалізації та художньо-естетичному самовдосконаленні.

Мистецька освіта і виховання особистості дитини мають базуватися на принципі взаємодії різних видів мистецтва, що і відбувається під час занять в шкільних студіях Шкільної академії мистецтв, де кожна дитина невимушено, вільно творить, з нею працюють як з обдарованою і вона при цьому виявляє навіть глибоко приховані особистісні можливості.

Вокальна студія «Золоті струни». Під час занять музикою відбувається гармонійне поєднання розумового та фізичного розвитку, моральної чистоти й естетичного ставлення до життя – важливі умови для формування цілісної особистості. На музичних заняттях активізується пізнавальна й розумова діяльність дітей.

Музичне мистецтво виховує любов та інтерес до музики, має великий виховний вплив на розвиток емоційної чутливості; збагачує дитячі враження; залучає дітей до різноманітних видів музичної діяльності; формує найпростіші виконавчі навички; ознайомлює учнів з елементами музичної грамоти; розвиває загальну музикальність школярів; формує співочий голос і виразність руху; сприяє первинному розвитку музичного смаку; розвиває творче ставлення до музики.

Студія образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва «Палітра». Предметна сфера образотворчого мистецтва охоплює живопис, декоративно-ужиткове мистецтво, художньо-творчу діяльність. Воно сприяє вихованню естетичного ставлення до побуту, праці, інших сфер людської життєдіяльності, викликає потребу в естетично-художньому наповненні навколишнього середовища, бажання продовжувати народні традиції, дає розуміння єдності матеріальної та духовної культури, породжує інтерес до історії, етнографії та фольклору. На заняттях учні оволодівають різними мистецькими техніками, набувають практичних навичок, розвивають свої здібності, презентують власні твори.

Хореографічна студія «Парадиз». Важливу роль профільного естетичного виховання в школі відіграє хореографія. Мистецтво хореографії має значні можливості у вихованні школярів оскільки танець у поєднанні з грою, рухами і співом розвиває розумові й фізичні здібності дітей, їхні почуття і творчу фантазію. Хореографічне мистецтво – найбільш масова й доступна форма художнього виховання учнів, один із основних засобів формування ходи, пластики, грації та спритності. Основною метою роботи студії є виховання у дітей смаку, художнього сприйняття, виявлення їхніх природних нахилів. Відбувається тісний зв'язок з музикою, літературою, драматичним та образотворчим мистецтвом. У репертуарі юних танцюристів – народні, класичні бальні, сучасні естрадні танці.

Театральна студія «Прем’єра». Важлива роль у соціальному становленні особистості, досягненні соціальної компетентності належить театральному мистецтву як своєрідній соціальній технології, в основі якої – гра як універсальний спосіб соціалізації особистості. Театр за своєю природою – це певний аналог, художній зліпок суспільства, він є засобом самопізнання і самоствердження, він розвиває соціальну комунікативність, допомагає відчути на собі ті чи інші моменти життя.

У процесі гри дитина «приміряє» до себе ролі інших людей, відчуває їх внутрішній стан, оцінює проступки і дії, засвоює відповідні зразки поведінки. Театральна діяльність розвиває навички спілкування, формує комунікативну культуру, вчить розуміти та оцінювати образ, який розкривається в процесі театральної гри, розвиває здатність до ефективного діалогу. У процесі театральної діяльності формуються багатогранні взаємини школярів із соціальним середовищем, поглиблюється розуміння дітьми життя в соціумі, здійснюється оволодіння соціальними ролями, відбувається розвиток комунікативних здібностей. Переживаючи багато образів, ситуацій, ставлень і вчинків, дитина зміцнює своє душевне життя. Театральне мистецтво допомагає перебороти взаємне відчуження і самотність.

Літературна студія «Натхнення». Існує в школі понад 10 років. Мистецтво слова передбачає свободу особистості, її впевненість, сміливість. Під час занять для учнів розкриваються можливості для розвитку мовної культури особистості, без якої неможлива належна самореалізація в соціумі, розширюється лексичний запас людини, відбувається покращення вимови, удосконалюються навички володіння поетичним словом, розвивається творча уява, учні знайомляться з мистецтвом творення віршів, створюють власні поетичні твори. Основними завданнями літературної студії є виховання любові до рідної мови, розвиток мовлення, мислення та творчих здібностей, уміння спілкуватися, виховання активної життєвої позиції. До занять залучаються учні, які мають літературні здібності та виявляють інтерес до журналістської професії.

Інноваційна діяльність потребує творчості. Надихати людей на творчу працю – найголовніший обов’язок керівництва, а обов’язок учителів створювати умови для набуття учнями життєвих компетентностей, для формування в них цілісного погляду на світ, уміння бачити і розуміти глобальні проблеми сучасності і способи їх вирішення. Ми маємо багато прикладів, коли учні, захоплені улюбленою справою, виявляють наполегливість, силу волі в опануванні тих знань і вмінь, які далеко випереджають програмні вимоги, але вкрай необхідні їм уже сьогодні для реалізації творчих завдань, пошуку нестандартних способів їх розв’язання. Учні виробляють уміння критично ставитися до загальноприйнятого. Творчість дітей сприяє формуванню їхніх морально-етичних та вольових якостей. Під час проведення занять учні залучаються до різноманітних дидактичних та розвивальних ігор. Головна мета цих вправ – формувати в дітей уміння керувати процесами творчості: фантазуванням, розумінням закономірностей, розв’язуванням складних проблемних ситуацій.

Суть інноваційної діяльності не тільки в тому, щоб розвивалися діти. Не менше потрібна вона і для того, щоб професіоналізм учителя мав високий інноваційно-творчий потенціал. У закладі проводиться значна робота з підвищення ефективності діяльності, професійного вдосконалення педагогічних працівників ( педагогічні ради, круглі столи, тижні педагогічної майстерності, методичні тижні, фестивалі творчих ідей, презентації і узагальнення власного досвіду тощо). Ініціатива підлеглих стосовно тих чи тих нововведень завжди береться до уваги, а в разі її доцільності створюються умови для втілення. Як наслідок, 89,4% від загальної кількості опитаних вчителів задоволені реалізацією свого творчого потенціалу.

«Успіх приходить до того, хто робить те, що найбільше любить»-за таким девізом працюють вчителі-експериментатори. Нині вони шукають нові, власні підходи й методи, найбільш відповідні вирішенню завдань експериментальної роботи, оволодівають на практиці інноваційними освітніми технологіями, працюють за індивідуальними планами-програмами, мають власне порт фоліо досвіду роботи, роблять упевнені кроки до ведення публічної діяльності. Напрацьовані ідеї і результати починають виходити за межі школи, що, безумовно, впливає на позитивний імідж навчального закладу у місті, його привабливість для учнів, батьків і вчителів. Так досвід інноваційної діяльності школи в рамках Всеукраїнського експерименту з художньо-естетичної освіти та виховання було узагальнено на сторінках збірника «Кроки до освіти майбутнього» (2008 рік), розглянуто в ході обласного інструктивно-методичного семінару з питань впровадження оновленого змісту художньо-естетичної освіти та виховання (2011 рік, ЛОІППО), презентовано на Міжнародній науково-практичній конференції «Мистецька освіта в контексті глобалізації та полікультурності» (2012 рік, м.Луганськ),

Найкраща нагорода для школи – це досягнення учнів у навчанні, життєвий успіх її випускників. Серед випускників нашої школи немає таких, які б не знали до чого докласти зусиль і чим займатися після її закінчення. Це породжує у нас упевненість у тому, що ми на правильному шляху та надію, що саме за цією молоддю майбутнє України.

Цілком упевнена, що творчість, співтворчість, рівень взаємодії, спілкування між учителями, учнями, батьками залежать від стилю управління. Отже, аби досягнути успіхів в управлінні, треба, щоб адміністрація мала єдиний погляд на шляхи розв’язання проблем сучасної освіти. Тільки так можна стимулювати колектив до творчої діяльності. Успіх приходить до тих, хто рухається вперед!

Кiлькiсть переглядiв: 538

Коментарi

  • татьяна

    2013-12-14 14:30:14

    вы лучшая...